בחירת צבעים לחדרי ילדים

לעצב את חדר הילדים שלנו זו משימה לא פשוטה בכלל, אך כדאי להשקיע בה מחשבה. העניין הוא שכלל שהחדר יהיה נעים יותר כך הילדים ישהו בו יותר, ייהנו ממנו יותר ויוכלו גם להרגיש בו בנוח, כך ששווה להשקיע מחשבה בעניין. חלק מעיצוב פנים החדר צריך לכלול, בין היתר, את בחירת הצבעים המתאימים, ומאוד חשוב לשים לב גם למינונים של הצבעים.

הכירו את הצבעים

רגע לפני שאתם פונים אל חנות וקונים כמה צבעים, כדאי להכיר את הצבעים לעומק כדי לבחור את המתאימים ביותר:

  1.  צהוב, כתום ואדום: כל הצבעים האלה גם יחד מעודדים את הפעילות המוטורית. הצבעים האלה גורמים להתרגשות והם מאוד יצירתיים ומרעננים, דבר שישפיע על האנרגיות בחדר ועל התנהגות הילדים.
  2. כחול: הצבע הזה נחשב לצבע שמצד אחד מרגיע ומצד שני מעודד ריכוז. לכן, אם אתם רוצים ליצור עבור הילדים סביבת למידה טובה ורגועה כדאי יהיה לשלב גם לא מעט כחול בעיצוב החדר.
  3. ירוק וסגול: הירוק יכול להתאים לילדים מעט היפראקטיביים כי הוא ידוע ביכולת ההרגעה שלו, ואילו הסגול במינון נמוך יכול לעודד שלווה.

המינונים והשפעתם על עיצוב החדר

מעבר לכך שכדאי לכם לשים לב למינון הצבעים ולשילובים ביניהם כי זה ישפיע על יופיו של החדר, כדאי להתייחס לנקודה הזאת גם מבחינת האווירה שנוצרת. כל צבע שמורגש בצורה חזקה מידי עלול להשתלט על האווירה וליצור חוסר איזון ולכן חשוב לשלב בין מספר צבעים ולעשות זאת בצורה עדינה.כמובן שאם רוצים לבצע שינוי משמעותי יותר בעיצוב החדר, כדאי לפנות אל מעצב פנים שיתכנן עבורכם ועבור ילדיכם את החדר ויגבש את עיצוב החדר סביב רעיון מרכזי אחד הכולל בתוכו כבר את בחירת הצבעים המתאימה.

צרו איתי קשר